Veelgestelde vragen — Bricking Awesome Doorgaan naar inhoud
Voor 08:00 besteld, morgen gratis geleverd!
Voor 08:00 besteld, morgen gratis geleverd!

Veelgestelde vragen

Hoe snel krijg ik mijn bestelling, hoe kan ik een retour aanmelden en hoe werkt het Bricks spaarprogramma? Ontdek hier een antwoord op alle veelgestelde vragen!

Veelgestelde vragen

Algemeen

Zijn jullie te vertrouwen?

Je bent wat wantrouwig tegenover (onbekende) webshops die interessante prijzen hanteren en weet je, we kunnen je het niet kwalijk nemen. Er zijn ook heel wat webshops die minder goede bedoelingen hebben, en LEGO is een product dat helaas vaak wordt uitgekozen door deze fraudeurs.

We kunnen wel op ons erezieltje beloven dat we te vertrouwen zijn, maar daar heb je uiteraard niets aan. We zijn steeds op zoek naar manieren om extra garanties te bieden zodat je met een gerust hart kan shoppen. Op dit moment bieden we bijvoorbeeld Klarna aan als betaalmethode. Hiermee kan je achteraf betalen, en Klarna biedt ook kopersbescherming. We betalen Klarna een commissie voor deze service zodat jij hier geen extra kosten aan hebt. Daarnaast betalen we ook Trusted Shops om een extra kopersbescherming aan te bieden. Op die manier heb je steeds de garantie dat je verzekerd bent voor internetfraude.

We vragen klanten ook steeds om eerlijke reviews achter te laten via Trusted Shops of via Trustpilot. We hebben nog nooit betaald voor fake reviews en zullen dat ook nooit doen.

Heb je zelf tips voor ons zodat we meer vertrouwen kunnen uitstralen? Neem dan zeker contact op zodat we meteen aan de slag kunnen met je feedback!

Hoe houden jullie de prijzen zo voordelig?

Bij Bricking Awesome willen we LEGO toegankelijk maken voor iedereen, en de verkoopprijzen zijn een belangrijke factor om in deze missie te slagen.

We hanteren een specifieke strategie om ervoor te zorgen dat we steeds de beste prijzen kunnen aanbieden. Ontdek ze in onze prijsstrategie.

Hoe groot is het team van Bricking Awesome?

Op dit moment is Bricking Awesome een one-man-operation. Aankoop, verkoop, marketing, webdesign, logistiek, klantenservice, alles gebeurt achter de schermen door Thibault (zelfs het schrijven van deze tekst in derde persoon!)

De belangrijkste reden hiervoor is dat we op die manier een vorm van persoonlijkheid kunnen uitstralen die bij grote webshops verloren gaat. Wanneer je bij een grote webshop iets bestelt, dan weet je niet wie jouw bestelling afhandelt. Er is een anonimiteit die we niet willen bij Bricking Awesome.

Een andere reden om ons team zo lang mogelijk zo klein mogelijk te houden, is zodat we onze prijzen zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. Je ontdekt er alles over in onze prijsstrategie.

Het is je misschien al opgevallen dat - ondanks er slechts 1 persoon in het team zit - steeds de "we"-vorm wordt gehanteerd. Met die "we" verwijzen we naar jou, want zonder jou is er geen Bricking Awesome. Jij bent ook onze voornaamste marketeer, want jij hebt de kracht om Bricking Awesome aan te prijzen bij vrienden en kennissen en zo te zorgen voor het succes van Bricking Awesome.

Mijn account

Hoe maak ik een account aan

Je kan een account aanmaken voor je een bestelling plaatst of achteraf. Zolang je hetzelfde e-mailadres gebruikt als bij het afrekenen van je bestellingen, wordt je bestelhistoriek ook automatisch gekoppeld.

Er wordt echter niet automatisch een account aangemaakt. Via deze link kan je een account aanmaken.

Wanneer je een account aanmaakt nadat je reeds een of meerdere bestellingen hebt geplaatst, dan zal je deze bestellingen automatisch terugvinden in je dashboard als je hetzelfde e-mailadres hebt gebruikt als bij de originele bestellingen.

Ook de Bricks punten die je reeds verzamelde met vorige bestellingen zullen meteen beschikbaar zijn.

Moet ik verplicht een account maken

Een account is niet vereist om een bestelling te kunnen plaatsen. Bij het afrekenen dien je wel je e-mailadres achter te laten zodat we jou kunnen bereiken voor belangrijke informatie over je bestelling (zoals de tracking code) en je factuur.

Je kan er achteraf voor kiezen om toch een account aan te maken, zodat je in het vervolg makkelijker kan bestellen (en zodat je aan de slag kan met ons Bricks spaarprogramma).

Verzenden & retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden

Is je verzending op voorraad, dan proberen we je bestelling dezelfde dag nog te verzenden indien je jouw bestelling voor 08:00 plaatst. Dat geeft ons nog voldoende tijd om je bestelling zorgvuldig in te pakken en naar de pakjesdienst te brengen.

Hoe kan ik een bestelling retourneren

Ben je niet tevreden met een bestelling? Het is onze missie om elke klant gelukkig te maken, dus we helpen je graag bij het retourneren van je bestelling. Je kan een retour aanmelden door een mailtje te sturen naar hi@brickingawesome.be of door gebruik te maken van de chat op onze website. Neem vooraf wel even onze retourvoorwaarden door.

Hoe stevig wordt mijn pakje ingepakt?

Als echte LEGO fan wil jij uiteraard geen doos ontvangen vol blutsen, builen en scheuren. We hanteren een zorgvuldig verpakkingsproces om ervoor te zorgen dat jouw bestelling in topconditie wordt geleverd. Ontdek in deze video hoe we jouw bestelling verpakken.

Naar welke landen kan een pakje worden verzonden?

We leveren gratis binnen België en Nederland.

Bricks spaarprogramma

Wat is Bricks

Bij Bricking Awesome belonen we graag je loyaliteit. Daarom hebben we Bricks gelanceerd, een spaarprogramma waarmee je bij elke bestelling punten verzamelt.

Per euro ontvang je 3 punten. Heb je 100 punten, dan kan je die inruilen voor een korting van 1 EUR. Op een bestelling van 100 EUR krijg je dus 300 punten, goed voor een korting van 3 EUR op je volgende bestelling.

Wat gebeurt er met mijn Bricks punten wanneer ik een pakje terugstuur?

Stuur je jouw bestelling terug, dan worden de verzamelde Bricks punten voor die bestelling ook terug in mindering gebracht.

Stuur je slechts een deel van jouw bestelling terug, dan behoud je alsnog de Bricks-punten voor de producten uit je bestelling die je besluit te houden.

Ik had nog geen account toen ik mijn bestelling plaatste, ben ik die Bricks nu verloren?

Nee! Bij elke bestelling geef je een e-mailadres in. Als je achteraf een account aanmaakt en je gebruikt hetzelfde e-mailadres, dan herkent het systeem dit en worden je vorige bestellingen automatisch aan je account gekoppeld.

Ook de Bricks punten die je hebt verzameld met die bestellingen worden automatisch toegekend. Koop er iets leuks mee!

Welk bedrag wordt gebruikt om mijn Bricks punten te berekenen?

Als je een bestelling plaatst, krijg je automatisch een aantal Bricks toegekend op basis van de waarde van die bestelling.

Toch is het belangrijk om rekening te houden met het feit dat het aantal Bricks wordt berekend op het bedrag exclusief btw. Bij het afronden van je bestelling (en op je factuur) vind je ook het bedrag exclusief btw terug. Dat is het bedrag dat wordt gebruikt voor de registratie van het aantal Bricks punten. Het btw-bedrag is immers niet voor ons, dat moeten we doorstorten naar de staat.

Hoe kan ik mijn Bricks saldo checken

Het checken van je Bricks saldo is eenvoudig. Na het aanmaken van een account en in te loggen op de website, kan je via de knop "Verzamel Bricks" je saldo raadplegen. Je kan het portaal ook openen via deze link.

Hoe kan ik mijn Bricks inwisselen voor een kortingscode

Heb je voldoende Bricks gespaard, dan kan je deze inruilen voor een kortingscode.

Dit doe je door te klikken op de knop 'Verzamel Bricks' of door het Bricks portaal te openen via deze link.

Klik vervolgens op 'ways to redeem' en kik op 'Redeem'. Aan de hand van de slider kan je zelf kiezen hoeveel Bricks je precies wil inwisselen. Bevestig door normaals op 'Redeem' te klikken.

Kopieer de code die je krijgt, en gebruik deze bij het afrekenen. Deze code kan je steeds terugvinden in het Bricks portaal en je ontvangt deze ook in je inbox.